معرفی کتاب | این ردپای عجیب
  • کد مطالب: ۲۲۶۳۷۶
  • /
  • ۲۳ ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷

معرفی کتاب | این ردپای عجیب

کتاب «این ردپای عجیب» داستانی تصویری و بدون متن است. تنها کلمه‌های این کتاب داستان، عنوانی‌های هر بخش از کتاب است که مقدمه و تعریفی برای ورود به این اثر جالب است.

هانیه وهابی - کتاب «این ردپای عجیب» داستانی تصویری و بدون متن است. تنها کلمه‌های این کتاب داستان، عنوانی‌های هر بخش از کتاب است که مقدمه و تعریفی برای ورود به این اثر جالب است.

تصاویر داستانی را از ردپای یک کرم می‌گویند که با دعوای میان گربه و پرنده‌ای روی درخت، از درون یک سیب به میان کاسه‌ی آرد می‌افتد و از آنجاست که داستان ردپای کرم در خیال دختری که تنها ردپا را می‌بیند و نه کرم آغاز می‌شود.

داستان از روی جلد آغاز می‌شود. دختر چشم‌هایش را بسته و میان کتاب‌ها در خیالات خودش است. ردپا هم از روی جلد شروع می‌شود و تا پشت جلد ادامه دارد.

کرم با سبیل و مو و قیافه‌ی بامزه‌اش با نورهای رنگی دور صورتش که از درون سیب به مخاطب کتاب نگاه می‌کند، از همان تصویر اول نشان می‌دهد که با داستانی عجیب از یک ردپای عجیب سروکار داریم.

تصاویر پر از جزئیاتی هستند که داستان دعوای میان پرنده و گربه را از تصویر اول تا انتها ادامه می‌دهد: نقش‌های گربه و پرنده بر تابلوهای روی دیوار، گلدان‌های روی طاقچه و مجسمه‌ها.

در هر صفحه، یکی از خیالات دختر که با دیدن ردپا در ذهنش زنده می‌شود تا پایان کتاب او را در دنبال کردن ردپا و حل این معما همراهی می‌کند. همه‌چیز زنده است!

تابلوی نقاشی، ردپای پفکی که دلقکی می‌شود و ردپای آرد که خرگوشی سفید می‌شود تا درخت‌های متعجب و خندان درون باغ.

پایان این کتاب نجات پرنده است از چنگ گربه و بازگرداندنش به سوراخ درختی و خانه‌ای با کتابخانه‌ای بزرگ و اتاق‌هایی پر از نقاشی که خیالات دختر را رنگین و زنده کرده است!

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.